Конкурс "Учитель року-2016"

Інформаційна картка
Учасника I (міського) туру всеукраїнського конкурсу
«Учитель року-2016»
1.
Прізвище, ім’я, по батькові
Качмар Ольга Степанівна
2.
Які вищі навчальні заклади закінчили, у якому році, спеціальність за дипломом
КДПУ ім. В. Винниченка, у 2008 році, спеціальність «Педагогіка і методика середньої освіти. Мова і література (англійська)»
3.
Педагогічний стаж роботи
7 років
4.
Місце роботи (найменування навчального закладу відповідно до статуту)
Комунальний заклад «Навчально-виховне об’єднання природничо-економіко-правовий ліцей – спеціалізована школа I-III ступенів № 8 – позашкільний центр Кіровоградської Міської Ради Кіровоградської області»
5.
Посада
учитель англійської мови
6.
Кваліфікаційна категорія
спеціаліст другої категорії
7.
Звання

8.
Класи, в яких викладаєте
8, 9, 10, 11 класи
9.
Посилання на власний Інтернет-ресурс

10.
Педагогічне кредо
«Урок – основна ланка навчально-виховного процесу, де учитель щоденно здійснює освіту, виховання і всебічний розвиток учнів»
В.О. Сухомлинський
11.
Інформаційні форми роботи та технології, що використовує учитель
Інноваційність є характерною ознакою сучасної системи освіти, яка спрямована на вивчення і впровадження нових методів навчання і виховання учнів. У наш час основним завданням педагога є розвиток гармонійної цілісної особистості, а в центрі уваги – учень з його обдарованістю, здібностями та потенційними можливостями.
Для того, щоб викликати в учнів інтерес до вивчення іноземної мови, я намагаюся використовувати нові, цікаві і результативні форми і методи навчання. На своїх уроках застосовую такі методи, при яких:
• в учнів виникає бажання до творчої, результативної роботи;
• учні стають активними, розкутими, намагаються досягти успіху, при цьому не порушують поведінку в класі.
З метою формування комунікативної компетентності учнів я часто використовую  інтерактивні технології навчання, у ході яких здійснюється активна взаємодія учнів і вчителя, створюються комфортні умови навчання, при яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість.
У своїй практиці я використовую роботу в парах, групову роботу, проводжу  уроки-казки, уроки-подорожі, уроки-діалоги, уроки-ділові ігри. Також часто звертаюся до таких методів навчання, як  «Карусель», «Коло ідей», «Акваріум», «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Ажурна пилка».
На уроках мені вдається зацікавити учнів за допомогою використання комп’ютера. Це підвищує інтенсивність навчального процесу, засвоюється значно більша кількість матеріалу, ніж при традиційному навчанні. Так, під час вивчення різноманітних тем я використовую відеопрезентації.
Намагаюся активно застосовувати ігрові форми навчання, які виробляють в учнів  навички зосередження, самостійного мислення, розвивають увагу, дисципліну.  Ігрові моменти роблять навчання цікавішим, створюють у дітей бадьорий настрій, полегшують подолання труднощів у засвоєнні навчального матеріалу.
На сучасному етапі розвитку педагогічної галузі набуває популярності метод проектів. Саме тому у старшій школі я використовую дослідницькі, творчі, інформаційні проекти. Наприклад, мої учні виконували такі презентації: «My Own Restaurant» (10 клас), «Famous British Painters» (11 клас). Я помітила, що діти активніше виконують домашнє завдання, коли воно має творчий характер, і з цікавістю слухають захист проектів своїх однокласників. Такі завдання дають змогу слабким учням покращити свої оцінки.
Я вважаю, що вчитель досягає успіху лише тоді, коли розуміє, що дітям подобається усе нове й цікаве, а одна й та сама модель проведення уроків не дає можливості учням розкрити свій розумовий і творчий потенціал.
12.
Автопортрет учасника «Я – педагог і особистість»
Я – педагог…Педагог – це актор і режисер, письменник та поет в одній особі. Бути вчителем надзвичайно цікаво: кожен день відрізняється від попереднього, кожен урок не схожий на інші, кожен учень індивідуальний. Безперечно, професія вчителя надзвичайно захоплююча, але водночас і складна. Саме тому вчитель повинен мати індивідуальну особистість, бути творчо налаштованим, використовувати інноваційні методи викладання свого предмету та постійно самовдосконалюватися.
Я викладаю англійську мову в середніх та старших класах, також маю досвід роботи з молодшими школярами. Працюючи з учнями молодших та середніх класів, я отримую неабияке задоволення від дитячих посмішок, бадьорого настрою, допитливих очей, які готові отримувати все нові і нові знання. У процесі роботи я зрозуміла, що досягти такої цілеспрямованості та зацікавленості від дітей можна за допомогою гри. Ось чому на своїх уроках у молодших та середніх класах я використовую ігровий метод як засіб розвитку комунікативної компетенції учнів. Ігри позитивно впливають на формування пізнавальних інтересів учнів, сприяють свідомому засвоєнню іноземної мови. Як результат учні активно, захоплено працюють, допомагають один одному, уважно слухають своїх однокласників.
«Урок – основна ланка навчально-виховного процесу, де учитель щоденно здійснює освіту, виховання і всебічний розвиток учнів» - ці слова В.О. Сухомлинського я обрала своїм педагогічним кредом. На мою думку, даний вислів влучно відображає всю сутність сучасної освіти.
На уроках я намагаюся створити відповідні умови та ситуації, у яких учні засвоюють мову як засіб спілкування. Під час підготовки до уроків проводжу аналіз особистісних навчальних потреб учнів, приділяю індивідуальну методичну увагу кожному учневі, забезпечую навчальний процес такими видами діяльності:  спілкування, мовленнєві  ситуації, рольові ігри, проектна діяльність, групова та парна робота, які в умовах уроку дають змогу змоделювати реальні ситуації.
Однією з найбільш вагомих якостей сучасного вчителя є здатність творчо мислити і залучати до цього своїх учнів. Я активно використовую творчий підхід та нестандартні форми роботи у навчальному процесі. Це різноманітні вікторини та конкурси, такі як: «What Do You Know About Great Britain?» (9 клас) та «I Am Mister Know-All» (10 клас). Також учні з великим задоволенням виконують наступні проекти: «My Own Restaurant» (10 клас), «Famous British Painters» (11 клас).
Для того, щоб відповідати вимогам сучасної освіти, учителю необхідно постійно самовдосконалюватися та підвищувати свій професійний рівень. Особисто я намагаюся приймати активну участь у роботі шкільного ЦМО  вчителів іноземних мов, яке займається вивченням проблеми  «Формування в учнів комунікативних компетенцій у процесі вивчення англійської мови», відвідую різноманітні майстер-класи досвідчених вчителів, беру участь у фахових семінарах з англійської мови, наполегливо працюю над реалізацією науково-методичної проблеми «Гра як засіб розвитку комунікативної компетенції учнів на уроках англійської мови.» 
Головною  якістю, якою має володіти кожен педагог є любов до дітей. Я не лише вчитель англійської мови, я – класний керівник. Слід визнати, що це досить нелегка робота, проте я намагаюся тісно взаємодіяти з усім учнівським колективом класу, залучати їх до різноманітних позашкільних заходів, переживати їх успіхи та поразки, допомагати у складних ситуаціях. Саме це і робить нас однією цілою родиною.
Я вважаю, що бути педагогом – це справжній дар від Бога. У руках учителя знаходяться долі учнів. І лише справжній педагог зможе спрямувати їх у правильне русло.




Майстер-клас
Тема: Гра як засіб розвитку комунікативної компетенції учнів на уроках англійської мови
Мета: висвітлити основні завдання науково-методичної проблеми, розповісти про основні види ігор на уроках англійської мови, їх функції та значення у навчально-виховному процесі; продемонструвати практичне застосування комунікативних ігор.
Хід майстер-класу
I. Теоретична частина
1) Предмет дослідження роботи:
Ø      Гра
Ø    Місце її на уроці
Ø    Умови її успішності
Ø    Види ігор
2) Мета моєї роботи
Набуття учнями вмінь і навичок вироблення раціональних нестандартних рішень, уміння переносити набуті знання у нову ситуацію.
3) Гра – шлях до пізнання іноземної мови
У наш час все більше розширюються зв’язки України з іншими країнами світу. Інтерес до вивчення англійської мови невпинно зростає. У методиці викладання англійської мови існують різні способи оптимізації навчальної діяльності, в тому числі й гра. Гра – засіб навчання, що охоплює різні види мовленнєвої діяльності(слухання, говоріння, читання, письмо). Вона допомагає в оволодінні іноземною мовою. Крім того, у процесі гри учні відчувають емоційне задоволення.
4) Місце гри на уроці англійської мови
 

Гру можна використовувати на різних етапах уроку:
  вивчення нового матеріалу
  закріплення матеріалу
  перевірки знань, умінь,навичок
5) Функції гри на уроках англійської мови
Ø   мотивує учнів до спілкування іноземною мовою
Ø   активізує прагнення дітей до контакту один з одним і вчителем
Ø   полегшує оволодіння знаннями, уміннями та навичками з англійської мови
Ø   дає змогу учням долати барєр невпевненості
Ø   розширює творчі здібності учнів
6) Класифікація ігор
Ø   Фонетичні ігри
Ø   Лексичні ігри
Ø   Граматичні ігри
Ø   Комунікативні ігри
Ø   Ігри на розвиток навичок читання, аудіювання, письма
7) Фонетичні ігри
Мета фонетичних ігрових вправ –удосконалення вміння чітко  та виразно вимовляти кожен звук, слово, володіти різними темпами мовлення.
8) Лексичні ігри
Основною метою цих ігор є формування навичок монологічного та діалогічного мовлення. Цьому сприяє атмосфера колективного спілкування на основі комунікативної ситуації.
9) Граматичні ігри
Ці ігри використовуються з метою набуття граматичних навичок, правильного вживання різних граматичних конструкцій.
10) Рольова гра
Це один із ефективних засобів вирішення проблеми навчання іншомовного спілкування, умовне відтворення її учасниками справжньої практичної діяльності людей.

11) Висновок
Таким чином, беручи за основу вище сказане, можна говорити, що гра – це засіб навчання, який гарантує позитивний емоційний стан, підвищує працездатність і зацікавленість педагогів і учнів, на відміну від монотонного виконання певних завдань.
II. Практична частина
1) Role Play
T: This task is created for the students of the 10th form who study the topic “Friendship. Relationships”. I will give you cards with instructions and vocabulary which you should use while acting out the dialogue.
Card:
Pupil A: You are a mother of a teenager who spends much time communicating via the Internet. Try to explain your son/daughter that “friendship online” is not good for him/her.
Pupil B: You are a teenager who can’t imagine his/her life without social networks. Convince your mother that chatting online is a wonderful way to keep in touch with your friends.
Words: skeptical, to get acquainted with, to exchange, to have numerous friends online, to be fascinated by, to give updates about something, trendy outfits, to look forward to, to initiate, a response.
2) Survey Game
T: Let’s get into two groups and do the following survey. One of the students is going to be an interviewer and to ask others in order to get information that is required in the chart which I will give you. You are to find out: 1) What are the most popular places where the pupils of your class make friends? 2) What are the most popular ways you use to communicate with your friends?






1. Where do you usually make friends?
2. What ways do you use to communicate with them?
The places where you make friends
The ways you communicate with your friends
1.School

1.Meeting them in person

2.Sports clubs, other special interest clubs

2.Speaking on phone

3.Social networks

3. Texting messages on phone

4.Other places

4. Using social networks


Tell us please the results of your survey.
3) “Noughts and Crosses”
For this game pupils get into 2 teams – “noughts” and “crosses”. Each team chooses the number of the question in turns. The teacher reads the question, if the answer is right, the teacher puts the mark of the team (0 or x) instead of the number. The team which has 3 noughts or crosses together is the winner.
Questions:
1) A kind of film about dangerous and exciting situations. (an adventure film)
2) A person who comes to the cinema to watch some film. (a viewer)
3) A set of events in any story or a play. (a plot)
4) A film about life in the future, often describing space travel and life on other planets. (a science fiction film)
5) A person who comes to the theatre to see a performance. (a spectator)
6) A theatrical performance where actors express their feelings with the help of dance. (a ballet)
7) A kind of film telling about some military events. (a war film)
8) A place in the theatre where you can buy tickets for the performance. (a ticket booth / a ticket box office)
9) A place in the theatre where actors and actresses perform the plays. (a stage)
4) “Compare Yourself with a Famous Person”
A teacher gives students cards with the names of famous people. During 5 min pupils should make up sentences in which they show common and different features between them and famous people. the main rule is to use the degrees of comparison of adjectives.
Example: I am as clever as Bill Gates.
                  I am more beautiful than Britney Spears.

5) “Broken Sentences”
Pupils get into 2 teams, the teacher gives them cards with two parts of the sentences which they have to put together. The team who finish the task first are the winners.
If it rains, I’ll wear  a raincoat.
If we had taken enough water, we wouldn’t have  been thirsty.
If the  children were older, they would  go to the  party.
Harry could  fly to Helsinki if he had more  money.
If Mark does the  washing up,  his mother will have  more  time for him.
What would  you do if you saw a burglar?
We  might have  had  a glass of hot  chocolate if you  had  bought some
milk.
If I were you I should keep the  secret.
Ron would  understand more  if the  teacher spoke  clearly.
If Doris had got up earlier, she wouldn’t have  been late for school.

Комментариев нет:

Отправить комментарий